מכונות אספרסו- כי מגיע לכם קפה טוב

ניתן לומר כי בשנים האחרונות קיים זרקור ענק המופנה כלפי מכונות האספרסו בישראל. כיאה למדינה של אוהבי קפה, מכונות אספרסו משולבות ורגילות החלו להיראות במטבחים ומשרדים רבים ואוהבי הקפה בישראל מתענגים על כל כוס קפה. מאמר זה יאיר אור על כל הנקודות החשובות בנוגע לרכישת מכונות אספרסו.

 

מכונות קפה- מכינים אספרסו בבית ובמשרד

מכונות אספרסו הן מכונות קפה שמייצרות קפה אספרסו על ידי לחץ מים וקפה אשר נטחן במכונה (לא בכל המכונות). במכונות המקצועיות יש אפשרות גם להקציף את החלב וזאת באמצעות צינור המשחרר קיטור. רבים אינם יודעים כי מכונת האספרסו הראשונה יוצרה כבר בתחילתה של המאה העשרים. נכון להיום ניתן למצוא בבתים ומשרדים רבים מכונו אספרסו פשוטות עד מתקדמות ביותר בטווח מחירים משתנה. הדברים המשפיעים על קפה אספרסו איכותי תמיד יהיו איכות פולי הקפה, איכות המים בהם משתמשים להכנת הקפה, סוג הטחינה של הפולים ומידת הלחץ על המים של מכונת האספרסו. בנוסף, פרמטר חשוב מאוד, בייחוד כאשר מדובר על מקומות עבודה הוא ההספק של המכונה, קרי, כמה כוסות קפה היא ניתן להכין בה פר שעה.

 

מכונות אספרסו- סוגים שונים של מכונות

יש סוגים שונים של מכונות אספרסו אך רוב האנשים עושים חלוקה של מכונות אספרסו משולבות למכונות אוטומטיות וידניות. ההבדלים הם:

  • מכונת אספרסו משולבת- היא מכונה המשלבת גם מתקן מיוחד לטחינת פולי הקפה ומכשיר הנקרא 'יונק חלב'. אלו מאפשרות להכין כוס קפה איכותית מ- א' עד ת'. ניתן למצוא מכונות אלו בדרך כלל בבתי קפה קטנים (ניתן להזמין מכונה בעלת 2-3 ראשים) וכן בעסקים ומשרדים.
  • מכונות ידניות ואוטומטיות- מכונה ידנית משתייכת לדור הישן והקלאסי של המכונות שכן הלחץ מופעל ידנית וזאת באמצעות מנוף מיוחד במכונה. לעומת זאת מכונות אוטומטיות מגיעות בדרגות שונות וניתן לבחור במכונה מתקדמת אשר טוחנת אוטומטית את הקפה וכן מבצעת את שאר הפעולות באופן אוטומטי.

 

דילוג לתוכן