היכן ניתן למצוא יין לבן מומלץ?

Posted by: | Posted on: אוגוסט 18, 2020
יין לבן

כולם כבר מכירים את הגישה הרווחת כי יין לבן מומלץ לשתות בליווי ארוחות חלביות או ארוחות דגים ואילו יין אדום מומלץ לשתות בליווי ארוחות בשריות. האם זהו חוק שחובה לעמוד בו? האם זה נכון שכל יין אדום מתאים לארוחות בשריות היין הלבן לארוחות חלביות או דגים? ישנם כמה מיתוסים שחייבים לשים על השולחן.

כל מי שמגיע לגיל 18 לערך ומתחיל לשתות יין באירועים חברתיים כבר שמע על החלוקה של היינות, כי יין אדום מומלץ לשתות בארוחות בשריות ואילו יין לבן מומלץ לארוחות חלביות ודגים. אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר בדברים כי בשורה התחתונה אין הדבר אומר שאם אנחנו אוכלים דגים אנחנו בהכרח צריכים להגיש יין לבן או להפך.

איך הגיעו לגישה הרווחת בין התאמת היין לסוג האוכל שהוגש ומה שגוי בגישה?

בעבר התייחסו רק למנה העיקרית שבארוחה, אם המנה העיקרית הייתה נתח בשר, הגישו בצורה כמעט אוטומטית יין אדום ואם דובר בארוחת דגים היין שליווה את הארוחה היה יין לבן. אך היום עם עולם הקולינריה המפותח, עם השטות השונות לייצור היין עם סוגים שונים ונוספים של יינות כמו יין רוזה או יין סמוק, שהוא לא לבן וגם לא אדום הוא מתאפיין בצבע ורדרד, בטעמים מתקתקים יותר ויותר הבחינו כי החלוקה לשתי הקבוצות הללו לא נכונה בהכרח.

מנות בשריות

היום ישנה נטייה להתאים את סוג היין לפי הרוטב שמוגשת המנה העיקרית. למשל אם אתם מגישים למנה העיקרית מנת בשר עם רוטב שמנת, בכלל יין לבן מומלץ להגיש לצד הארוחה. אם אתם עושים על האש את הבשרים (במנגל או במעשנת) מומלץ להגיש לצד הארוחה יין אדום. שיטת עשיית הבשרים והרטבים שמוגשים עם הבשר הם יכריעו מי מבין היינות עדיף לצד הארוחה.

מנות דגים

בנוגע לדגים, תוכלו ליהנות ממבחר גדול של יינות שילוו את הארוחה. יינות אדומים צעירים, פירותיים וקלילים ניתן ליהנות לצד מנת דגים וגם יין לבן מומלץ למנות דגים רזים משומן. במידה ואתם מגישים מנת דג עשירה בשומן כמו הבקלה למשל מומלץ להגיש לצד המנה יין אדום. 

גבינות ויין

אם אתם עורכים ערב גבינות ויין, כדאי מאוד שתדעו כי ברוב המקרים של גבינות קשות, מלוחות מאוד וגבינות כחולות יין לבן מומלץ לוותר עליו במרבית המקרים ודווקא להגיש יין אדום צעיר ופירותי ועד יין אדום. השתדלו להתאים את חוזק טעמו של היין בהתאם לטעמן של הגבינות.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

גלקסי S23 – סדרת המכשירים החדשה מבית סמסונג, קראו על סדרת סמסונג גלקסי S23 החדשה באתר פלאפון. הזמינו עכשיו!





Comments are Closed

דילוג לתוכן